tirsdag 22. september 2009

Høsttrening 2009

Har kommet godt i gang med høsttreninga. Ettersom jeg nå har nesten bare unghunder i trening tar jeg det veldig pent.Etter første to turene i høst hadde jeg ikke serlig trua på at vi kom til å komme oss til Nordbua i vinter, men de lærer fort.Sliter litt med å få roet de ned når jeg skal spenne de fast til linen, blir litt bedre for hver gang.Når vi først har kommet igang så går det nå kjempe bra. Alle trekker godt, å de begynner å forstå hva dette dreier seg om.Har som smått begynt å prøve noen av unghundene i front, med et godt resultat. De av unghundene som har utmerket seg mest er Morgan, Frøya, Tyffy og Lucy.Ria og Panter har litt av en jobb med å lære opp unghundene, men de er ved godt mot.Panter har dratt på seg en liten skulderskade, men er snart klar igjen.Jeg kjører kun med 7 hunder om gangen, synes det fungerer fint, så jeg kommer til å kjøre sliken godt stund til.Har også med god hjelp nesten hver gang jeg trener, det er gull synes jeg. De som hjelper meg er Mari, Martine, Gudbrand og en fra Øyer.Ellers har jeg holdt på å lage meg en ny hundehenger, har nå kun igjen å male kassa og lage to utstyrkasser.Har vært litt slapp med å blogge i det siste, det har jeg tenkt å bli flinkere med framover.

Ingen kommentarer: